Sabtu, 8 September 2012

Satu Story Di Hari Minggu

Hari ni 8 September aku ada 2 kenduri, satu di Taman Nuri Alor Star, jemputan memberku Jerry, abangnya pijan kahwin dan aku pun pernah bekerja dengan abangnya masa di Pizza Hut dulu. Tak sempat nak candid gambar apa sebab tengok hujan dan awan mendung dah mula nak beraksi....

Ada satu story masa aku nak lalu road block Polis kat area Jerlun tak salah laaa ..... Aku pun angkat tangan kat Polis tu dari dalam cermin. Sambil menunjukkan arahan untuk aku membuka tingkap terus Pakcik Polis tu berkata;

Pakcik Polis : Bila saya nak cakap dengan awak, buka la tingkap
Aku : Angguk ja ... (sambil melihat Pakcik Polis tu)
Pakcik Polis : Saya panas kat luar, awak sejuk kat dalam 
Aku : Masih angguk angguk 
Pakcik Polis : Ok lain kali buka tingkap
Aku : Terus berlalu sambil menutup tingkap kembali (dalam hati ter 'blur' seketika)

Pengajaran
1. Pakcik Polis tu perlukan teman bercakap 
2. Buka tingkap apabila jumpa Pakcik Polis tu
3. Aku pun tak pasti Pakcik Polis tu nak cakap apa dengan aku
4. Pakcik Polis panas, aku sejuk.... Pakcik Polis dapat Overtime, aku tak dapat Overtime

Tiada ulasan:

Catat Ulasan